88,2 % av alt øl som selges i norske butikker er på boks, og av Hansa Borgs salg er 92 % av ølet som selges på boks. Dette er det flere gode grunner til.
I 2014 lykkes vi igjen med å styrke Hansa-merkets posisjon som Norges største norske ølmerke. Vi fikk suksess med Østlandets Gull som var det første ølet i nyere tid brygget på lokalt korn, og både Borg og CB opprettholdt sine solide posisjoner i sine nærområder. Vi har styrket vår lederposisjon i cider-kategorien, Olden økte i et nedadgående vannmarked, og Nøgne Ø fortsatte sin sterke vekst. Også 2014 ble et godt år for Hansa Borg Bryggerier.
Hansa Borg Bryggerier ble tildelt prisen Årets mat- og drikkeprodusent 2015. Prisen ble delt ut av statsråd Sylvi Listhaug, og mottatt av hovedtillitsvalgt Tor Bjørnar Nilsen og administrerende direktør Lars A. Midtgaard.
Den økende generelle interessen for øl påvirker også det alkoholfrie segmentet. Clausthaler lanserer derfor enda et nytt alkoholfritt øl; Clausthaler Pale Lager.
Mange velger vann med smak fremfor brus. Hansa Borg Bryggerier lanserer nå enda en deilig smak, nemlig Olden Villbringebær med kullsyre. En ny Olden-variant, med smak av søte friske bringebær.