Energidrikk

CULT startet sin historie i 1998 med energidrikken CULT Energy. I løpet av kort tid oppnådde merkevaren en markedsandel i danmark på 83 % i kategorien "kullsyreholdig energidrikke". CULT har vært gjennom flere justeringer i årenes løp og har i dag en portefølje av flere sterke varianter.  

Kjennskapen til CULT Energy er økende, og vi har store ambisjoner for merkevaren. Boksdesignet til CULT er laget i samarbeid med kunstneren Nikolai Gyllenhammar, som går under kunstnernavnet NIX. Vi har nylig valgt å gå over til rød logo på alle våre CULT-varianter for å sikre økt kjennskap og enklere navigering i hyllene.

Energidrikkerne elsker nye innovasjoner og ønsker nye varianter velkommen, spesielt innenfor det mestvoksende segmentet «smak sukkerfri».

Nyheten CULT DRAGON kommer som limited edition sommeren 2024, med frivillig listing i Joker, Spar/Eurospar, Meny og Bunnpris, i tillegg til utvalgte KBS kunder.

Zero Negative Energy
For å øke kjennskapen til CULT har vi pågående en kampanje til målgruppen 18+.
Kampanjen ZERO NEGATIVE ENERGY er et lekent og positivt konsept som posisjonerer CULT som en katalysator for positiv energi. CULT skal være et positivt tilskudd i en kategori preget av negativ publisitet. Konseptet er utviklet i Norge og er skreddersydd for sosiale medier.

Visse du at CULT også er tilgjengelig på flaske?
Nylig lanserte Hansa Borg & Solera Norge sin bestselger CULT MIAMI ICE uten tilsatt sukker på 0,5 liters PET-flaske!

Flaske passer til anledninger hvor forbrukere er «på farta». Cult-flasken kommer i helt blå flaske, noe som gjør at den skiller seg ut fra mengden og samtidig sikrer at forbruker forstår at det er en energidrikk. PET-flasken åpner opp flere muligheter for energidrikk, og vi håper å gjøre enerdrikke relevant for flere og i flere anledninger.