HEINEKEN forlenger milliardkontrakt med Hansa Borg
HEINEKEN og Hansa Borg Bryggerier har forlenget lisensavtalen for Heineken® med om lag 10 nye år, og distribusjonsavtalen for merkene Sol og Murphy’s, til en samlet verdi på rundt 2 milliarder kroner. Nytt av året er at cidermerkene Bulmers og Apple Thieves er lagt til i distribusjonsavtalen.
— Hansa Borg har vært vår hovedpartner i Norge siden 2003, og vi er begeistret over å ha nådd en ny milepæl med signeringen av en ny og langsiktig avtale med dem. Deres engasjement, lidenskap og driv for å bygge merkevarer, alltid med fokus på forbrukerne, gjør dem til en ideell partner for oss i Norge. Vårt felles mål er å sikre vekst for våre merkevarer, og å styrke merkevaren Heineken sin posisjon i de norske forbrukernes hjerte, sier Marta Bulhak, Managing Director Heineken Europe Export & Global Duty Free.
— Heineken er verdens mest eksporterte ølmerke og en ledende premium merkevare som vi er stolte av å ha i vår portefølje, sier Lars Giil, administrerende direktør i Hansa Borg. Det at vi nå signerer en ny, langsiktig avtale med Heineken, som inkluderer to sterke cidermerker i distribusjonsavtalen, bekrefter at HEINEKEN er fornøyd med hvordan vi foredler og bygger deres merkevarer i det norske markedet. Vi ser frem til å fortsette å jobbe tett sammen for å nå nye høyder det neste tiåret.
Et langsiktig og godt partnerskap
Partene har jobbet sammen siden 2003, da Hansa Borg Bryggerier overtok merkevaren Heineken® i Norge. På dette tidspunktet var markedsandelen rundt 0,2 prosent. Markedsandelen for 2018 var på 3,4 prosent. Heineken® har over de siste årene etablert seg som en av de største ølmerkevarene både i dagligvarehandelen og utelivskanalen i Norge.
Hansa Borg-teamet (Lars Giil nr. tre fra venstre) skåler for forlenget og utvidet samarbeid med HEINEKEN-teamet (Marta Bulhak nr. fire fra venstre).
Mediekontakt: Stina Kildedal-Johannessen
http://www.hansaborg.no/presse/