Knallsalg av Mango IPA

Hansa Borg opplever stor stor etterspørsel etter sommerens nyhet, Hansa Mango IPA. Har du ikke smakt den enda, er det en stor mulighet for at du ikke får fatt i denne populære nyheten.

Aldri før har Hansa Borg Bryggerier erfart en lignende etterspørsel som den vi opplever med Hansa Mango IPA.

Produktet kom i dagligvarehandelen i mai. Over 80 prosent av volumet ble revet ut av butikkhyllene samme måned som lanseringen.

– Hansa Mango IPA har solgt over all forventning, men ølet skal fremdeles være mulig å oppdrive i enkelte Coop- og NorgesGruppen-butikker. Rema-butikkene på Vestlandet kom litt senere i gang med salget, så vil du ha tak i Mango IPA i butikk, er muligheten størst der, sier merkevaresjef for Hansa, Ann-Therese Samuelsen.

Utsolgt flere steder
Det er stor etterspørsel etter produktet fra dagligvarekunder og forbrukere som nå melder om tomme lagre og hyller rundt om i landet.

– Historisk sett har vi ikke tidligere hatt en limited edition som har solgt så bra på så kort tid. Vi produserte 280 000 halvliterbokser til vårens lanseringsvindu, og butikkhyllene tømmes i rekordfart, sier Samuelsen.

Mange positive tilbakemeldinger
I tillegg til den gode etterspørselen har bryggeriet mottatt mange positive tilbakemeldinger via kundesenteret, i sosiale mediekanaler og direkte til ansatte. Tilbakemeldingene på øl-appen, Untappd, har også vært svært bra.

Godt øl er verdt å vente på. Har du ikke smakt Hansa Mango IPA enda, kan vi  fortelle at vi kommer sterkere tilbake neste år – med en større produksjon som også leveres til uteliv og festivaler.

Dette er Hansa Mango IPA

• Et spennende, friskt og lettdrikkelig sommerøl med smak av mango.
  • Limited summer edition!
  • Svært gode testresultater på smak.
  • Sommeren er høysesong for øl i Norge, og svært mange ønsker et lettdrikkelig og friskt øl på denne årstiden. Øl med smak er en del av mangfoldet i ølverdenen som bare blir større og større, og dermed stadig gir vekst. Her passer Hansa Mango IPA i så måte bra.
  • Vi tør påstå at dette er det mest spennende «sommerølet» på det norske markedet i 2019.