Faxe Kondi feirer gull, sølv og bronse
For en fest! Faxe Kondi har virkelig tatt TikTok med storm og stakk av med gull for Greatest Creative i Nordic TikTok Ad Awards 2025 i Stockholm! Kampanjen vår ble en viral hit, og prisen beviser at Faxe Kondi vet hvordan man lager innhold som engasjerer og sprer glede på TikTok.
Men festen stopper ikke der: Vi tok også med oss sølv (i kategori Kanal) og bronse (i Influencer Marketing) fra Gulltaggen 2025 – Norges mest prestisjefylte pris for digital markedsføring og kreativ bruk av teknologi. Det er som å vinne på alle fronter!
Kampanjen som snakker for seg selv
Med «Lanseringen som snakker for seg selv» har vi lekt oss med humor, spill og ekte Faxe Kondi-personlighet, og responsen har vært enorm med millioner av visninger, masse engasjement og tusenvis som har prøvd spillet vårt.
Med det første norske TikTok-filteret noensinne, møtte vi folk der de er og fikk mulighet til å være både kreative og relevante. To priser i Gulltaggen og gull i Nordic TikTok Ad Awards er en bekreftelse på at vi har truffet blink!
– Dette er fantastisk gode resultater opp mot de største og beste i norsk reklameverden, som viser at WAL var riktig byrå å jobbe med. I tillegg sier dette noe om potensialet som ligger i Faxe Kondi-merkevaren, som med en leken og uhøytidelig profil resonnerer godt hos folk flest og særlig de yngre med høy delingsvillighet, sier merkevaresjef for Faxe Kondi i Hansa Borg & Solera Norge, Preben Owren.
Hvorfor funket det?
Vi turte å være annerledes, og det lønte seg. Kampanjen har virkelig satt Faxe Kondi på kartet i Norge og skapt buzz der målgruppen er mest aktiv. Med en leken og uhøytidelig profil har vi resonert spesielt godt hos de yngre, som elsker å dele og engasjere seg.
TikTok Ad Awards – Gull for Greatest Creative
TikTok Ad Awards hyller kampanjer som virkelig utnytter TikTok-formatet og skaper kulturelle øyeblikk. Faxe Kondi leverte en viral sensasjon med et Branded Effect som havnet i topp 1 % globalt! Vårt stemmestyrte spill tok utgangspunkt i at nordmenn sliter med å forstå dansk, og gjorde det til en morsom og interaktiv utfordring. Kampanjen gikk viralt med over 4,5 millioner visninger, og merkevaren vokste med +27 % blant unge voksne (18–29 år).
------
Les mer om TikTok AS Awards her: Announcing the Nordic winners of the TikTok Ad Awards 2025! | TikTok For Business Blog
Les mer om Gulltaggen-vinnerne her: TRY ble mestvinnende i Gulltaggen — Kreativt Forum
-------