Innovasjon fra Hansa Borg på europeisk toppliste

En innovasjon fra Hansa Borg er rangert på NielsenIQ BASES sin liste over topp 25 gjennombruddsinnovasjoner i Europa 2021. – Dette gjør oss virkelig stolte, sier kommersiell direktør i Hansa Borg, Niklas Minken.

NielsenIQ’s BASES «Top 25 Breakthrough Innovations List» har i flere år vært gullstandarden i bransjen når det gjelder å anerkjenne suksessfulle innovasjoner innenfor FMCG (Fast Moving Consumer Goods).

I kåringen for 2021 ble et produkt fra Hansa Borg som eneste nordiske produkt, nevnt sammen med store navn som Costa Coffee, Cadbury, Pringles og Pampers.

– Vi setter arbeidet med innovasjon og produktutvikling høyt i Hansa Borg. Å bli anerkjent i europeisk målestokk på listen over de 25 beste innovasjonene i Europa bekrefter at vi lykkes med våre innovasjoner og motiverer oss til å jobbe enda hardere med dette i årene som kommer, sier Minken.

BASES ser hvert år på de mest vellykkede innovasjonene i Europa og produserer en Breakthrough Innovation-rapport som feirer suksessen til de beste innovasjonene på tvers av kategorier. Fra alle lanseringene over hele Europa får kun ~25 innovasjoner tittelen Breakthrough Innovation winner. Dette er en fantastisk utmerkelse/prestasjon.

Under kvalifiseringen av Breakthrough Innovation vinnere ser BASES på følgende:
• Sterke salgstall
• Bærekraftig innovasjon (som opprettholder eller øker ytelsen i år 2)
• Særpreg (leverer et nytt verdiforslag til markedet)
• De ser også etter innovasjoner som har levert veldig sterke resultater i sammenheng med sin kategori, og produkter som enten har lykkes svært godt med å appellere til et spesifikt målsegment eller som er en trendsetter.

– For årets kåring har vi vurdert over 50 000 produktlanseringer fra det europeiske markedet, sier Celine Grena, leder for NielsenIQ BASES i Europa. Hun fortsetter: – Årets vinnere reflekterer et bredt spekter av produkter og lanseringsstrategier, men som fellestrekk har alle klart å appellere til og skape meningsfylte relasjoner med forbruker, det i en tid med stadig økende konkurranse.

– Faktum er at dette er andre gang på rad at en norsk produktlansering inkluderes i BASES sine lister. Det gjør meg veldig positiv til innovasjonstakten i det norske markedet, sier kommunikasjonsansvarlig for NielsenIQ Norge, Gunnar Portvik.

BASES TOP 25 BREAKTHROUGH INNOVATIONS EUROPE2021 EDITION (alfabetisk listet)

  • Aspi Gola (Italy)
  • Birds Eye Green Cuisine (UK)
  • Birra Messina Cristalli Di Sale (Italy)
  • Butcher’s Tripe Loaf (UK)
  • Cadbury Darkmilk (UK)
  • Costa Coffee Ready-to-Drink (UK)
  • Febreze Bathroom Air Freshener (UK)
  • Finish Quantum Ultimate (UK & Germany)
  • Hansa Mango IPA (Norway)
  • Hanuta Riegel (Germany)
  • Innocent Plus (UK & France)
  • J.J Whitley – Artisanal Russian Vodka (UK)
  • Leffe d'Été (France)
  • Magnum Vegan (UK & Germany)
  • Martini Fiero (Russia)
  • Pampers Harmonie (France)
  • Persil 4-in-1 discs (Germany)
  • Pringles Rice Fusion (UK)
  • Rimmel Lasting Radiance (UK)
  • Scholl Dry Skin Foot Mask (Germany)
  • Sensodyne Sensitivity & Gum (UK)
  • Somersby Mango i Limonka (Poland)
  • Starbucks for Nespresso (UK, France, Switzerland, Netherlands and Spain)
  • This Isn’t (UK)
  • Whiskas Pure Delight (UK)

Les mer her!

 

Pressekontakt:
Stina Kildedal-Johannessen
Leder kommunikasjon og bærekraft
Hansa Borg Bryggerier