Internasjonal pris for norsk Schweppeskampanje
Berusende øyeblikk inntraff da reklamekampanjen for Schweppes i Norge, laget av MK Norway i samarbeid med Hansa Borg Bryggerier, ble nominert til gull og vant bronse i Epica Awards.
Bidraget var blant 3893 andre fra 648 selskaper i 62 land, og fikk bronse i kategorien ”Best Advertising Photography”.
Kampanjen for Schweppes og Hansa Borg Bryggerier ble laget av MK Norway sammen med den australske fotografen Adam Taylor. I en gigantisk vanntank i New York utviklet fotograf, modell og 4 dykkere en helt magisk bildeserie.
- Det er utrolig moro å vinne en internasjonal pris for en kreativ kampanje, og vi er selvsagt stolt av det! Vi har mottatt mange positive tilbakemeldinger på kampanjen som har vært godt synlig i norske magasiner, og som har preget bybildet i de største norske byene. sier merkevaresjef i Hansa Borg Bryggerier, Ingrid Sørhaug.
Det spesielle med Schweppes er smaken, og ikke minst de sprudlende boblene. Schweppes kalles faktisk ”the founder of bubbles” og var den første kullsyreholdige leskedrikken. - Dette dramatiserte vi gjennom noen nydelige undervannsbilder, og mener uttrykket har blitt friskt og moderne, samtidig som den internasjonale, sofistikerte stilen har blitt underbygget, sier Creative Director Armando Zuniga i MK Norway.
- Vi er meget stolte over samarbeidet med Schweppes og Hansa Borg Bryggerier, og særdeles glade for resultatene, sier Svein Roger Selle i MK Norway.