Prestisjepris til Hansa Borg Bryggerier
Juryen mente også at rapporten har "...noen håndverksmessige kvaliteter helt i toppsjiktet. Bildestilen er fantastisk bra, og trykkvaliteten er av ypperste klasse - det samme gjelder papir og innbinding. Denne rapporten er så gjennomarbeidet, engasjerende og lekker at juryen knapt finner ord!"
- Det er utrolig inspirerende å få en slik positiv vurdering av en fagjury for det arbeidet vi har lagt ned i årsrapporten, sier kommunikasjonsansvarlig i Hansa Borg Bryggerier, Anette Karlsen. Målet med årsrapporten var å lage et gjennomarbeidet produkt som på en målrettet måte speiler noe av det arbeidet som ble gjort i 2009 og samtidig vise hvilken blanding av industri, historie og tradisjoner som finnes i bryggerikonsernet. - Dette skulle være en årsrapport som alle ansatte i Hansa Borg kunne være stolte av, og det tror jeg vi har fått til, sier Karlsen. Hun understreker at dette har vært en lagseier ettersom mange, fra store deler av organisasjonen, har bidratt i arbeidet.
Hansa Borgs årsrapport for 2009 er laget i samarbeid med kommunikasjonsbyrået Red Kommunikasjon.
Se Hansa Borgs årsrapport for 2009 [pdf]
Om Farmandprisen
Farmandprisen anses som Norges mest prestisjefylte årsrapportpris, og har vært delt ut hvert år siden etableringen i 1955. Prisens formål er å stimulere til bedre kvalitet på årsrapporter som utgis av norske virksomheter. Alle selskaper og offentlige virksomheter som lager årsrapport kan melde seg på i konkurransen.
Det blir nominert fem deltakere i hver av de fem kategoriene og de tre beste blir premiert. De fem kategoriene er:
Børsnoterte selskaper
Ikke-børsnoterte selskaper
Offentlig virksomhet
Ide & design
Beste årsrapport på nett
Alle deltakere kan delta i en av de tre hovedklassene, samt Ide & design og Beste årsrapport på nett.
Om Hansa Borg Bryggerier AS
Hansa Borg Bryggerier er Norges største norskdominerte bryggerikonsern. Selskapet har produksjonsanlegg i Bergen, Kristiansand, Sarpsborg og Stryn, og har ca 557 faste ansatte. Hansa, Borg, CB, Grevens Cider og Olden er selskapets viktigste egeneide merkevarer. I tillegg har selskapet lisens på produksjon og markedsføring av Schweppes, Clausthaler og Heineken. Omsetningen for 2009 endte på ca 3 milliarder kroner, inkl. særavgifter.
For ytterligere kommentarer vennligst kontakt:
Anette Karlsen, kommunikasjonsansvarlig Hansa Borg Bryggerier AS
Tlf.: 918 29 845