olbobling_446_308.jpg

Øl

Fra 1. november 2015 er alkoholreklameforskriftene endret, og det er blant annet gitt produsenter mulighet til å gi nøktern informasjon om sine alkoholholdige produkter på egne nettsider.

1. april 1975 ble det innført forbud mot massekommunikasjon og markdesføring av alkoholholdige drikker i Norge. Myndighetene tolket denne loven slik at blant annet omtale av og informasjon om alkoholholdige drikker på Internett var reklame. 1. november 2015 er det åpnet opp for at produsenter kan vise nøkterne bilder og gi omtale av sine produkter på egne hjemmesider. Endringen omfatter ikke sosiale medier.

Vi tilbyr både nasjonale, regionale, og internasjonale merker med alkoholholdige drikker, korte omtaler med bilder finnes nå på våre nettsider. Vi har dessverre ikke mulighet til å dele dette på sosiale medier.

Hvis du har spørsmål om produkter som inngår i vår portefølje eller andre spørsmål om våre produkter så ta gjerne kontakt med vår forbrukerkontakt på telefon: 800 30 565, eller send en epost til vårt kundesenter.