Satser på vann – relanserer Olden

1. september relanserer Hansa Borg Bryggerier vannmerket Olden. Nye flasker, nytt design og nytt reklamekonsept vil gi kvalitetsvannet fra Oldedalen i Nordfjord et markert løft og fremstå enda mer attraktiv for forbruker. Betydelige investeringer er gjort både i merkevaren og i tappeanlegget i Olden.

Urørt, krystallklart og rent tappes Olden naturlig mineralvann på miljøriktige flasker i vakre omgivelser, nå er vannet fra innerst i den vakre Vestlandsfjorden svært godt rustet til å ta opp kampen mot konkurrentene.

Gjenoppdag det naturlige og urørte
- Olden er klassifisert som et naturlig mineralvann – den høyeste klassifiseringen et flaskevann kan få. Med et balansert mineralinnhold, sin rene, friske smak og et veldig lavt saltinnhold vet vi at vi har et kvalitetsprodukt som mange setter pris på og som flere etterhvert bør få øynene opp for, sier marketingdirektør i Hansa Borg Bryggerier Alf Helge Halland. Med nye tidsriktige flasker og et flott design skal drikkevaregigantene Ringnes og Coca Cola få konkurranse.

- Vi har gjennomført forbrukerundersøkelser som slår fast at ”nye” Olden fremstår tidsriktig, attraktivt og mer premium enn våre konkurrenter, forteller marketingdirektøren.

Olden er beskyttet av naturen. Urørt frem til det tappes på flasker. En god del av investeringene som er gjort knyttet til Olden har også et miljøaspekt. Transporten til Olden er mer enn halvert etter at preformer ble tatt i bruk. Dette er 9 cm små plastrør som blåses til riktig flaskestørrelse i samme prosess som tappingen. Transport av tomme flasker er dermed på et minimum. 50 % av materialet i flaskene er fra gjenvunnet plast og flaskene pantes på vanlig måte og blir til råstoff for andre produkter. Med andre ord - ingen vasking og bruk av kjemikalier. Tapperianlegget i Oldedalen er også klimanøytralt fra i år og benytter utelukkende elektrisitet fra fornybare energikilder.

Les mer om Olden på olden.no
Delta på konkurransen ”Hva er urørt for deg?” på facebook